Demetrios Aristoteles Hatzikos ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΠΑΘΟΣ ΣΤΟ ΑΤΕΛΙΕ ΚΑΙ ΤΟΝ ΟΡΥΖΩΝΑ

56196570_2361776714052650_4666506091935301632_n

Τον μισό χρόνο καλλιεργεί εντατικά 1.100 στρέμματα με ρύζι στον κάμπο της Χαλάστρας και άλλα 150 Μα βαμβάκι και τον άλλο μισό συμμετέχει με τα έργα του σε εκθέσεις στο Μόντε Κάρλο, το Παρίσι,τη Φλωρεντία, δίπλα σε << ιερά τέρατα >> της ζωγραφικής. Βάσει των αποδόσεων των χωραφιών του, συγκαταλέγεται στην << ελίτ >> των ορυζοπαραγωγών της χώρας και είναι ο μόνος Έλληνας που έχει τιμηθεί με το βραβείο τέχνης << Λεονάρτο Ντα Βίντσι >>ΤΟΥ ΛΕΩΝΙΔΑ ΛΙΑΜΗ

55782423_2361776780719310_6768421111882317824_n

Πίσω από αυτήν την προσωπικότητα << δύο σε ένα >> βρίσκεται ο Δημήτρης Χατζίκος, ένας 52χρονος, αναμφίβολα, ξεχωριστός άνθρωπος από την Χαλάστρα Θεσσαλονίκης . Τον συναντήσαμε στο χώρο που φυλάσσει τους πίνακες του σε ένα διάλειμμα του εξαντλητικού ωραρίου του ( σ. σ. κυμαίνεται από 12 έως 19 ώρες την ημέρα ) εργασιών προετοιμασίας των χωραφιών του, ενόψει της επικείμενης σποράς του ρυζιού . Μια μεγάλη σάλα στο σπίτι του, όπου η μυρωδιά του λαδιού και των χρωμάτων απλωνόταν κυριαρχικά σε κάθε γωνία, κάτω από το βλέμμα γυμνών μοντέλων, πορτρέτων και άλλων έργων , με θεματολογία ιστορική, μυθολογική και θρησκευτική, όλα με ανθρωποκεντρική προσέγγιση .
<<Η πρώτη του ζωγραφιά απεικονίζε την Κοίμηση της Θεοτόκου, με βυζαντινή τεχνοτροπία, πάνω σε χαρτί και ξυλομπογιές. Δυστυχώς δεν το κράτησα αυτό έργο Δεν μπορούσα να φανταστώ τότε ότι θα μπορούσε κάποτε να έχει συναισθηματική αξία για εμένα >>, τόνισε ο κ. Χατζίκος,σημειώνοντας πως ανακάλυψε την κλίση του στην ζωγραφική όταν ήταν περίπου έξι ετών, χωρίς , να μπορεί να εξηγήσει ακόμα και σημερα τι ήταν αυτό που <<ξεκλείδωσε >> το ταλέντο του .
Έκτοτε η ζωγραφική έγινε η αγαπημένη του συνήθεια, με τους αγρότες γονείς του, τον κύριο Αριστοτέλη και την κυρία Αγαθή, να στέκονται απέναντι στην νέα δραστηριότητα του Δημήτρη με ευαρέσκεια κι ως ένα νεανικό παιχνίδι, δίχως να τον αποτρέπουν, αλλά ούτε να τον ενθαρρύνουν. Περίπου την ίδια χρονική περίοδο ο κ. Αριστοτέλης Χατζίκος άρχισε να παίρνει μαζί του στα χωράφια τον Δημήτρη , με σκοπό να του δώσει μια πρόγευση από το γεωργικό επάγγελμα .<< Από τα προσχολικά χρόνια συνέβαινε αυτό κι ομολογώ πως τότε δυσφορούσα >>,αναφέρει , προσθέτοντας ότι σταδιακά αυτό άλλαξε και από την ηλικία των 10-11 ετών, τα καλοκαίρια, βοηθούσε ενεργά σε εργασίες όπως το ξερίζωμα της μουχρίτσας, που τότε γινόταν με το χέρι.
Για αρκετά χρόνια το βάρος της προσοχής του Δημήτρη έπεφτε στη ζωγραφική, την οποία φρόντιζε να εξελίσσει κυρίως παρατηρώντας μιας και δεν σπούδασε ποτέ το αντικείμενο, την τεχνοτροπία ζωγράφων τους οποίους θαύμαζε όπως οι Γύζης, Βολανάκης, Βερμίερ, αλλά και ο << Ελ Γκρέκο >> τον οποίο συγκρίνει καλλιτεχνικά με τον Μιχάηλ Άγγελο .
Ταυτόχρονα επιτυγχάνει το 1985 να εισέλθει στο Πανεπιστήμια και ξενινά να σπουδάζει οικονομικά στο Αριστοτέλειο, με κατεύθυνση στη Γενική Οικονομική Θεωρία και Πολιτική, ενώ αμέσως μετά κάνει και Αγροτική Οικονομία στην Πάτρα . <<Η επιστήμη των Οικονομικών πάντοτε μου άρεσε, αλλά ποτέ δεν την ερωτεύτηκα οπότε δεν την εξάσκησα >> εξομολογείται αφοπλιστικά και σημειώνει πως μετά την αποφοίτηση του << ψάχτηκε >> να ασχοληθεί με τα κοινά . Στις δημοτικές εκλογές του 1990, μάλιστα, σε ηλικία μόλις 23 ετών, τότε, έσπασε το ρεκόρ του νεότερου δημοτικού συμβούλου της χώρας, ενώ στη συνέχεια ήρθαν και προτάσεις για την κεντρική πολιτική σκηνή, αλλά τελικά με παρότρυνση και του τότε προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας Γ. Βασίλειου, με τον οποίο είχε γνωριστεί αποτραβήχτηκε, κρίνοντας πως << ήταν ένα σπορ που δεν μου ταίριαζε, ούτε κι εγώ του ταίριαζα>>

55924156_2361776757385979_8842716099091890176_n

55892372_2361776817385973_1952555389039935488_n

Η διεθνής καταξίωση

<< Ήταν το 2003 όταν ένα πορτρέτο που είχα κάνει δώρο γενεθλίων σε ένα Γάλλο φίλο μου , εκείνος αποφάσισε, εν αγνοία μου , να το θέσει στην κρίση ένος διαγωνισμού του Δήμου του Παρισιού και κέρδισε το δεύτερο βραβείο . Με κάλεσαν να το παραλάβω και από τότε προέκυψαν δυο σταθερές συνεργασίες μέσα από τις οποίες πουλάω τα έργα μου , ορισμένα εκ τον οποίων στο Λονδίνο και την Νέα Υόρκη >>, σημείωσε ο κ. Χατζίκος .
Η διεθνής καταξίωση ωστόσο ήρθε λίγα χρόνια αργότερα με την πρώτη του έκθεση τον Ιούλιο του 2015 στο Μόντε Καρλο, ως καλεσμένος από τη Μόνα Γιουσέφ. <<Την παραμονή της μετάβασης μου στην έκθεση ήμουν σε ψεκασμούς στα ρύζια και με την επιστροφή μου λιπάνσεις >> μας λέει ο κ. Χατζίκος .

Στο Μόντε Κάρλο όπως διηγείται ο κ. Χατζίκος δέχθηκε πρόταση για να έκθεση επτά έργα του στο Λούβρο, τον Οκτώβριο του 2015 δίπλα σε καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο ενώ το 2017 βραβεύτηκε από το υπουργείο Πολιτισμού της Ιταλίας με το διεθνές βραβείο << Λεονάρντο Ντα Βίντσι για το έργο του με το σύμβολο του μαρτυρίου του Ιησού .

Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΑΤΖΙΚΟΣ μιλάει γαλλικά,αγγλικά και ιταλικά ενώ έχει κάνει έξι χρόνια μαθήματα πιάνου και δυο χρόνια κλασικό τραγούδι στο ωδείο της Χαλαστρας .

Οι προτάσεις που δέχεται ο Δημήτρης Χατζίκος για συμμετοχές του σε διεθνείς εκθέσει είναι πάρα πολλές , ενώ κάτι ανάλογο συμβαίνει και με τις προτάσεις από ιδιώτες που του έχουν παραγγείλει έργα κυρίως πορτρέτα .

56407464_2361776884052633_6706790744956338176_n

ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΠΟΡΑ ΩΣ 19 ΩΡΕΣ ΤΗ ΜΕΡΑ ΣΤΟ ΧΩΡΑΦΙ

ΑΦΟΣΙΩΜΕΝΟΣ 100% είναι αυτό το διάστημα ο κ. Χατζίκος στην προετοιμασία των χωραφιών που διατηρεί μαζί με τον πατέρα του στον οποίο , όπως παραδέχεται, οφείλει την αγάπη του στον πρωτογενή τομέα . <<Η καλλιέργεια τα τελευταία 8 χρόνια έχει διπλασιαστεί . Έχουμε λίγο περισσότερα από 1.200 στρέμματα, από αυτά τα μισά είναι ιδιόκτητα και τα αλλά ενοικιαζόμενα >>, αναφέρει και προσθέτει << ο πατέρας μου παραμένει ενεργός , έχοντας το ρόλο του διευθυντή της ορχήστρας , ενώ εγώ είμαι εκτελεστικός με τις δικές μου πρωτοβουλίες και επιλογές >>.
Βασική καλλιέργεια είναι το λευκό ρύζι <<Ronaldo>>. Το όργωμα, το φρεζάρισμα, το ισοπέδωμα, ο ψεκασμός κι η λίπανση είναι οι εργασίες με τις οποίες γεμίζει από 12 έως 19 ώρες την ημέρα, ο Δημήτρης Χατζίκος κατά το μισό του έτους ασχολείται με την γεωργία, στην οποία έχει επενδύσει αρκετά μεγάλα ποσά για τον κατάλληλο εξοπλισμό. Ο ίδιος έχει εγκαταστήσει αυτόματο πιλότο στα τρακτέρ του, ώστε << να είμαι αφοσιωμένος στο πως γίνεται η εκάστοτε εργασια και όχι να οδηγώ >>, ενώ διαθέτει λίπασματοδιανομέα αλλα και ψεκαστικό ακρίβειας . Στα σχέδια του την επόμενη χρόνια, είναι η αγορά δυο νέων παρελκομένων, που αποτελούν ο,τι πιο σύγχρονο στον τομέα τους , προκειμένου να μεγιστοποιήσει και τις αποδόσεις του οι οποίες ήδη ως << στήσιμο >> ξεπερνούν τα 1.150 κιλά το στρέμμα .

55813597_2361776834052638_3542639160617598976_n

ΗΘΕΛΑ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΤΟ ΤΡΑΚΤΕΡ ΜΟΥ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΑΥΡΟ , ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ
ΩΣ ΓΝΗΣΙΟΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ, ο Δημήτρης Χατζίκος έχει και τις εκκεντρικότητες του, όπως μάρτυρα το << θηριώδες >> τρακτέρ των 265 ίππων με το οποίο πραγματοποιεί τις βαριές εργασίες στο χωράφι . Πρόκειται για ένα Fendt που απέκτησε τον Οκτώβριο του 2013 και απαίτησε από την κατασκευάστρια εταιρεία, πληρώνοντας βέβαια το ανάλογο κόστος, να του το στείλουν σε μαύρο αντί για πράσινο χρώμα . << Ήθελα να είναι μαύρο το τρακτέρ. Το δίχως άλλο είναι μια εκκεντρικότητα μου και το ίδιο συμβαίνει και με τα παρελκόμενα , τα οποία στο βαθμό που είναι στο χέρι μου, προσαρμόζονται και αυτά στις αποχρώσεις του μαύρου και του κόκκινου . Είναι θέμα αισθητικής αρμονίας και προσωπικού γούστου >>, εξομολογήθηκε στο Αγρόκτημα ο Δημήτρης Χατζίκος .

Πηγη : «TEXNH KAI ΠΑΘΟΣ». Συνέντευξη Demetrios Aristoteles Hatzikos στην εφημερίδα Agrenda και το ένθετο περιοδικό Aγρόκτημα,που δημοσιεύτηκε το Σάββατο 30 Μαρτίου.

 56158290_2361780450718943_1619525772391743488_n

 

 

 

/** * The template for displaying Comments. * * The area of the page that contains both current comments * and the comment form. The actual display of comments is * handled by a callback to bouquet_comment() which is * located in the functions.php file. * * @package Bouquet */ if ( post_password_required() ) return; ?>

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.