Αρχείο | Ιούνιος 2019

Στην αίθουσα Ιστορικού Συλλόγου Αθηνών ξεκίνησε το ταξίδι του ,το βιβλίο «Πικρή Ελλάδα » του καταξιωμένου ιστορικού, λογοτέχνη και ποιητή Βασίλη Γεωργιάδη !

65395410_2428966897333631_8821111619024060416_n

Η «Πικρή Ελλάδα » «Ιστορικά Διηγήματα » του Βασίλη Γεωργιάδη , είναι ένα από τα πιο όμορφα και καλογραμμένα , λυρικά βιβλία ιστορικού περιεχομένου που έχω διαβάσει!
Ρέει η πένα τού συγγραφέα σαν το γάργαρο, κρυστάλλινο νερό που αναβλύζει από κρήνη αρχαία και ηχεί το κελάρυσμά του και μαζί του ηχoύν και τα συναισθήματά του , και γράφει να αφήσει καταγεγραμμένα, σε μας ,να νιώσουμε και να βιώσουμε , τους επώνυμους και ανώνυμους ήρωες του .
Περιδιαβαίνοντας το βιβλίο του Βασίλη, διαβάζοντάς το πολλές φορές να ερμηνεύσω σωστά τη σκέψη του, διαπιστώνω ότι έχουμε μια κατεξοχήν λυρική γραφή.
Πρόκειται για ένα πόνημα που πληροφορεί , διδάσκει, συγκινεί, μας κάνει να γνωρίσουμε τους «Φωτισμένους αγωνιστές » της Πικρής Ελλάδας !
Καλοτάξιδο το βιβλίο σου Βασίλη !
Soula Maropaki Ηράκλειο 30/6/19

ΟΙ ΑΙΧΜΑΛΩΤΟΙ ΚΎΠΡΙΟΙ ΤΟΝ ΙΟΥΛΙΟ ΤΟΥ 1974,ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΗΡΙΩΔΗ ΤΟΥΡΚΟ ΕΙΣΒΟΛΕΑ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΤΗΣ ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΗΣ ΘΕΑΣ (Απαγγέλθηκε στο Πολεμικό Μουσείο Αθηνών στις 23-6-2019,από τον ηθοποιό Κώστα Πρέκα σε εκδήλωση τιμής για τους αιχμαλώτους Κύπριους το 1974 από τους Τούρκους,όπου παρευρέθηκαν πλέον των 800 ατόμων)

14358653_1827658657464461_145696531889724117_n

Ποια σκοπιμότητα και ποιος πόλεμος
μπορεί να αφαιρεί τη ζωή
των παλικαριών και των άμαχων
και προδίδεται η Κύπρος μας
και εγκαταλείπονται οι αιχμάλωτοι
στο έλεος των εχθρών;
Με ποια εξουσιοδότηση και με ποια ηθική
αποφασίζουν οι λίγοι, τον θάνατο των πολλών;
Με πόση θηριωδία κυλιέται στη λάσπη
η βαρβαρότητα και ρέει των αθώων
Κυπρίων ,ποτάμι το αίμα;
Με πόση ανοχή κι υποκρισία
των διεθνών οργανισμών
διαιωνίζεται η παραμονή κι ο εποικισμός ;
Κύπρο της καρδιάς μας ,Κύπρο αέρινη
αγλάισμα του ελληνισμού
ομορφιά της αναδυόμενης θεάς
Κύπρο που σ ’έψαλαν
και θα σε ψάλλουν αιώνια οι ποιητές
μετράς τους αιχμαλώτους ακόμα
και ψάχνεις τα περάσματα των αγνοημένων
μετράς των χαροκαμένων μανάδων το δάκρυ
που σε μια νύχτα άσπρισαν τα μαλλιά τους
μετράς το άφατο πένθος σου
γι’ αυτούς που ποτέ δεν επέστρεψαν
απ’ τις φυλακές των Αδάνων και της Αμάσειας
μετράς των αμετανόητων την προδοσία
την οιμωγή των πληγωμένων
και των ανήμπορων, των αιχμαλώτων
που έζησαν την κτηνωδία του Οθωμανού
που κάθε αυγή διάβαιναν τον Αχέροντα
να περάσουν της φωτιάς το ποτάμι.
Όσοι κρατήθηκαν στη ζωή,μίλησαν
ως έπρεπε και ως όφειλαν.
Μίλησαν,για της αιχμαλωσίας τη φρίκη
για λίγο ζουμί με γεύση βοδινού, για λίγες φακές
και λίγες ελιές, ίσα να κρατηθούν στη ζωή
κι ήταν μέρες που δεν τους έδιναν
ούτε ψωμί.
Αυτοί που επέζησαν κουβαλάν
χαραγμένες στον νου
των μαρτυρίων τις μνήμες
κι ακούν την κραυγή της απελπισίας
από εκείνους που τους είχαν δεμένα, χέρια και πόδια.
Τους έθαβαν ζωντανούς
στις όχθες του ποταμού των Αδάνων
να μην ξοδεύουν σφαίρες
ως έλεγαν κυνικά ,οι ανήλεοι κι οι αιμοσταγείς.
Όλα στο αβέβαιο και στο τίποτα
μια αγωνία θανάτου, για τους εναπομείναντες.
«Κάποιοι που μας ακούμπησαν το πιστόλι στον κρόταφο
νιώθουμε κάθε μέρα που ξημερώνει,ως δώρο.»
Λίγοι σταθήκαμε τυχεροί κι επιστρέψαμε σώοι
κοντά στους αγαπημένους μας.
Αγκαλιαστήκαμε και κλάψαμε από χαρά
μιλήσαμε ,για όσα μας έγιναν κόλαση
να γνωρίσουν την αλήθεια κι οι αγέννητοι
να μη λησμονήσουν τη θηριωδία ποτέ
την πληγή που αιμορραγεί
ακόμα τη Μεγαλόνησο
που περιμένει μια απόφαση
να’βρει λύση επιτέλους το δίκιο της
ν’ ακουστεί μυριόστομο απ’τα χείλη της
το πολυπόθητο δόξα σοι
να κυματίσουν της ελιάς
οι πράσινοι κλάδοι,σε φόντο λευκό
να ξαναειπωθεί στην Κερύνεια
και στον Πενταδάχτυλο ελεύθερα
το προγονικό τραγούδι
της πολύπαθης Κύπρου μας!

Θεόδωρος Σαντάς,Θεσσαλονίκη,5-6-2019

΄΄ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ–Με Μέτρο Και Με Χιούμορ΄΄ Αργοστόλι 2019 του ΠΑΝΑΓΗ Ι. ΣΙΜΩΤΑ

65881612_2427441437486177_6400562115077210112_n

Εκλεκτοί προσκεκλημένοι φίλες-οι σας ευχαριστώ για την παρουσία σας
Να επισημάνω-εξ αρχής- ότι η έκδοση τούτη,αφορά κοινωνικο-οικονομικά ζητήματα της χώρας μας, πολλών δεκαετιών,που ταλάνισαν τον Νεοέλληνα και τον εξέτρεψαν-συνοπτικά και χρονικά-σε καταστάσεις κοινωνικών πισογυρισμάτων, παρά την ανθεκτικότητα της αντίστασης ομάδων ή προσώπων και παρά τα πολλά ιστορικά μας διδάγματα, δημοσιευμένα στην εφημερίδα ΄΄Ημερήσιος΄΄της Κεφαλλονιάς-ευχαριστώντας συνάμα τον εκδότη Χρήστο Παπαδάτο,για την πολύ επιμελημένη φιλοξενία και παρουσίαση των άρθρων.Ο Παναγής Ι. Σιμωτάς δίδει σφαιρικά και ποιητικά, με μέτρο, και με ιδιότυπο-προσωπικό και Κεφαλλονήτικο χιούμορ,τα τεκταινόμενα, επιδιώκοντας-πάντα-στην ανθρώπινη κατανόηση-προσέγγιση και διέξοδο.Το βιβλίο του-συνολικά-αποτελεί ένα πολυετές μελέτημα,διεξοδικών ερωτοαπαντήσεων, με κοινωνική χροιά,ανθολόγιο δημοσιογραφικής έρευνας και παράλληλης προτασιολογίας-επιστημονικά τεκμηριωμένης – ,σατυρίζουσας καασθμαίνουσας, στις αντιθετικές-οικονομικές και πολιτικές συμπληγάδες του καιρού μας και της εποχής μας.Το περιεχόμενό του αποτελεί μια διαχρονικ σπουδή,δημοκρατικής ευαισθησίας και διανθρώπινης-προσωπικής και πρακτικής συνεισφοράς, στα ευρύτερα κοινωνικά πεδία της χώρας,χωρίς ιδεοληψίες και κομπασμούς. Ακόμη,να επισημάνουμε, την εξαιρετική χρήση της γλώσσας-[ ανάμιχτης ] – την πρόσφορη λεκτική ιδιοτυπία της έκφρασης,παλιάς και νεότερης, μένα πλούσιο και ευρηματικό λεξιλόγιο,που κάνει πολύ ευχάριστη την ανάγνωση και την μελέτη του βιβλίου.Ερώτηση…Γιατί εξέδωσε στις μέρες μας [ έτος2019 ] το συγκεκριμένο πόνημά του ο Παναγής Ι.Σιμωτάς; γιατί στηλιτεύει τα κακώς κείμενα της οικονομίας και της κοινωνικής αταξίας; γιατί, στο πλούσιο περιεχόμενο του βιβλίου του,επικεντρώνεται, τόσο ταξινομημένος θεματολογικά, στην πορείατου Νεοέλληνα σήμερα και αγωνιά και ανησυχεί για το μέλλον της χώρας; γιατί σήμερα ενεργοποιεί το συναίσθημα,τη λογική,το φιλότιμο και την αξιοπρέπεια του Νεοέλληνα; Πολλές εκατοντάδες χρόνια πριν, ο Αντισθένης και ο Αριστοτέλης, γράφει ο συγγ, είχαν επισημάνει ότι,΄΄έρχεται η καταστροφή του κράτους όταν δεν υπάρχει η διάκριση ανάμεσα στους κακούς και στους σπουδαίους άνδρες΄΄κι΄ όταν ΄΄οι διοικούντες δεν βλέπουν ή παραμερίζουν ή παραβλέπουν το κοινωνικό συμφέρον
[ σελ,21-23 ΄΄Ημερήσιος ΄΄ 17/2/2010 ] και ποιητικά ΄΄Περιφρόνηση…΄΄Να τη πιστέψω δεν μπορώ // την άγνοια που βλέπω // να μάθουνε καλύτερα // τους άρχοντες προτρέπω ΄΄ …΄΄Αν δηλαδή νομοθετούν // με νόμους που δεν ξέρουν // με ΄΄σύστημα΄΄ περιφρονούν // όσους θα υποφέρουν ΄΄ στη σελ. 29,…΄΄απόλυτα κομπορρημονούντες για την εξουσία που ασκούν…κάκιστα…διαχειριστές του μόχθου και της τύχης των Ελλήνων ΄΄ και στη σελ΄. 30,΄΄Ό,τι και νάναι ο άνθρωπος // ό,τι και να σπουδάσει // ως άνθρωπος τον άνθρωπο // θα πρέπει να δαμάσει΄΄.Σ΄αυτό συνηγορεί -για τον συγγ- ο τρόπος της εκταμίευσης των αγαθών της ζωής,για το άτομο,που οφείλει πρώτα να δει,τις προσωπικές του συνιστώσες και αξιολογήσεις, στα αγαθά της ζωής,δαμάζοντας πρώτα, την δική του αυτόβουλη προσπάθεια και συνεισφορά στα κοινωνικά μας πράγματα,για να μπορέσει-στη πορεία της ζωής-να πρωταγωνιστήσει σ΄αυτά,στα ουσιώδη της κοινωνίας,με ομαδική δύναμη,της ενεργούς πρωτοβουλίας των πολιτών, όπως συγκεκριμενοποιείται στο ρεφρέν ΄΄ο τόπος πάνω απ΄όλα ΄΄ ,στην πρωτοβουλία Ενεργών Πολιτών Κεφαλληνίας και Ιθάκης΄που πρέπει να αναβιώσει-πιστεύω-συμπεριλαμβάνοντας και ευρύτερα θέματα κοινωνικής και πολιτιστικής ανασυγκρότησης και ανάπτυξης του τόπου. Ένας από τους πλέον βασικούς πυλώνες και στόχους του βιβλίου, είναι η ενεργοποίηση. η αυτοδιάθεση, η πρωτοβουλία, η αυτόβουλη συμμετοχή,η οργανωμένη και συνειδητή έκφραση της προσωπικής αυτενέργειας του ατόμου και του πολίτη,στη διαφύλαξη -ενίσχυση και επέκταση της Ελληνικής-Υπαρκτικής και Αξιακής συνέχειας και κληρονομιάς μας.Ο συγγ. εδώ υπογραμμίζει ότι ΄΄επιτρέψαμε τον παραγκωνισμό,την εγκατάλειψη, την πενία και δυστυχία σε όσους δεν είχαν τη δύναμη…να εναγκαλιστούν τον διχασμό και την επιβίωση σε βάρος των συνανθρώπων τους΄΄…Γράφει ο συγγ.σελ. 41, ΄΄Πολλά από τα βάσανα // που θα κτυπάνε καίρια //
δε ΄΄σβήνονται΄΄ μ΄υπογραφές // σφραγίδες, βουλοκέρια //
Σβήνονται μόνο με δουλειά // μα γνώσεις του πολίτη //
που ξέρει ποιοι τον θέλουνε // άφραγκο και αλήτη ΄΄
Κρούοντας τον κώδωνα της επαγρύπνησης ο συγγ,και της διαφύλαξης των αξιών της ζωής,σχολιάζει την επικαιρότητα, με απόλυτο σεβασμό και προς τους νόμους της πολιτείας,διαχειριζόμενοι [ εμείς οι αναγνώστες ] το παρόν και το μέλλον της χώρας με αυτάρκεια ηθική και κοινωνική. Γράφει σελ. 55,΄΄Αλκαίος είπε στη Σαπφώ // με άπειρη οδύνη // το στόμα μου κρατάει κλειστό // μόνον η καταισχύνη ΄΄ και στη σελ. 50,΄΄ Προσοχή…στην ΄΄Ηθική της Πολιτικής΄΄πρόκειτε για υπερμεγέθες ΄΄φρεάτιον΄΄από το οποίον κάποιος -πολύ συχνά-αντλεί βούρκο και σπάνια καθαρό,ζωογόνο …νεράκι΄΄ Προφανώς μιλάει για πολιτικές ακρότητες, που έμμεσα ή άμεσα κηδεμονεύουν το άτομο, με πλούσιες εκφράσεις κοινωνικότητας-ανθρωπισμού και αξιοπρέπειας, που συνήθως εκμηδενίζονται σε μια πορεία ζωής πρακτικών εγγυήσεων και σοβαρής πολιτικής ευθύνης. Ο συγγ, ομογενοποιεί τις υποσχέσεις που δίνονται, είτε γιατί είναι ανέφικτες πρακτικά, αλλά σώζουν την υποκειμενική-δήθεν-διαφορετικότητα των υποσχέσεων, είτε για την υποσχόμενη κοινωνική συναίνεση, είτε για τις ΄΄αναγκαιότητες΄΄της εποχής,που επιβάλουν εξωτερικοί παράγοντες, είτε για το φτηνό τεκμήριο κόστους και δαπάνης, είτε κάποιας υποδόριας συναλλαγής. Πιστεύει όμως, στον εκ προοιμίου προσχεδιασμό ποικίλων αποφάσεων, όπως ποιητικά μας το αποδίδει,΄΄ Ψηφοφορίες της βουλής // είναι να τις θαυμάζεις // αφού τ΄αποτελέσματα // εκ των προτέρων βγάζεις ΄΄ Προχωρεί σ΄έναν καυστικό -σατυρικό λόγο-πεζού και ποίησης-και δημοσιογραφίας,εκτιμώντας απόλυτα τα συμπερασματικά λόγια του Σωκράτη σελ, 66,΄΄ Αν ο άνθρωπος συνηθίσει να Σκέφτεται, να Ψάχνει,να Εξετάζει,τα πάντα γύρω του,με λογική και με ενδιαφέρον, τότε,αναμφίβολα, θα διαπιστώσει ότι γύρω του υπάρχουν σωρείες αδικιών,ψευδών και ασχημιών΄΄, και στη θέα της πασχαλινής σούβλας που απολαύσαμε ,στιχουργεί τα κάτωθι σελ, 71,΄΄Αμνός εσούβλισε αμνόν // τού΄φαγε το κεφάλι // όπως ΄΄σουβλίσανε΄΄ κι ΄αυτόν // και τονε ΄΄ τρώνε΄΄ άλλοι //
Έτσι διαβαίνει η ζωή // χιλιάδων χρόνων χάλι // θύματα πάντα οι μικροί // θύτες τους οι ΄΄Μεγάλοι ΄΄Ο συγγ. Παναγής Σιμωτάς σπεύδει αμέσως να στοιχειοθετήσει την βαρύνουσα σημασία της όποιας ολισθηρότητας στο κοινωνικό μας γίγνεσθαι, ήτοι την ανάγκη,την υπέρτατη ανάγκη της επιβίωσης, όπως ο Θαλής ο Μιλήσιος, σοφά και πολύ προγενέστερα είχε πει, ΄΄Το πιο ισχυρό πράγμα είναι η Ανάγκη, γιατί κυριαρχεί πάνω σ΄όλα΄΄, η ανάγκη βεβαίως-εδώ- προς κάθε κατεύθυνση, θεσούλας,αυξησούλας, διορισμού, μονιμοποίησης, ψηφοθηρίας, και κάθε τι που χτυπάει την ευπάθεια του ατόμου,την προσέγγιση,την υπόσχεση,την φιλοδοξία και κάθε
οικονομική ή άλλη κοινωνική συγκυρία, της ανεργίας ή της πρόσκαιρης ευημερίας. Οι ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, είναι οι πιο εύπιστες και συχνά ευμετάβολες στα κοινωνικά μας πράγματα. Η έλλειψη τεχνογνωσίας, ο πρόχειρος σχεδιασμός,
χωρίς πρόβλεψη ευελιξίας και προσαρμογής στις ανάγκες του τόπου, η επιπόλαιη και νοοτροπική σχέση, αντιμετώπισης αυτών των αναγκών, από τους υψηλούς θώκους, ως τις ύστατες κοινωνικές ομάδες της πολιτείας, ωθούν τα πράγματα σε μια προσχεδιασμένη στασιμότητα, με αρνητικές τάσεις ψυχολογίας και ανάκαμψης. Αυτή την πασίδηλη πραγματικότητα εξουσιαστικών προδιαγραφών, προέβλεψε και προείδε ο συγγ, κι΄ένας έμμεσος ή άμεσος τρόπος οικονομικού και χρηματιστηριακού εκσυγχρονισμού, αξιόπρεπης και συνεχούς αντίστασης [ όσο του το επέτρεπαν τα νομικά ή άλλα στεγανά της οικονομικής επικαιρότητας του τόπου ] προχώρησε-με άλλους κοινούς συνοδοιπόρους στην Ένωση Χρηματιστηριακών Επενδυτών Κεφαλληνίας και Ιθάκης ΄΄ Φωνή Μετόχου΄΄. Βαθύς γνώστης και μελετητής των πολιτικο-οικονομικών και κοινωνικών πραγμάτων [ εντός και εκτός της χώρας ] με ορισμένο και οργανωμένο σχέδιο πρότασης, απευθύνεται στο Χρηματιστήριο Αξιών της Αθήνας, ελπίζοντας και προσδοκώντας [ Ιανουάριος 2000 ] και καταγγέλλοντας ταυτόχρονα την αυστηρότητα και τις πολλαπλές ελλείψεις της Εργατικής Νομοθεσίας της χώρας,
κι΄όλο το νομικό πλαίσιο που αφορά την επένδυση και την οικονομική εξέλιξη του επενδυτή,προς όφελος-φυσικά- της κοινωνίας. [ σελ. 139-141 ].Ο Παναγής Ι. Σιμωτάς προείδε όλο το φάσμα των συνεπειών αυτής της οικονομικής και σταδιακής απαξίωσης,και τους σοβαρούς κινδύνους που εγκυμονεί, ακόμη, στην αλλοίωση της γλώσσας [ με την ξενόφερτη κουλτούρα ], στην αλλοίωση του πληθυσμού [ με τους κατά χιλιάδες εισερχόμενουςμετανάστες ] στην αλλοίωση της ηθικής υπόστασης του κράτους, στην αλλοίωση της πολιτιστικής ανταγωνιστικότητας της χώρας, με την αύξηση του φορολογικού πλαισίου του πολίτη, στην αλλοίωση κάθε στρατηγικής ανάπτυξης και επέκτασης της Ναυτιλίας,του Τουρισμού,της Αγροτικής παραγωγής κλπ, γιατί, γράφει,΄΄Ο εργοδότης,ο παραγωγός,ο επενδυτής,αναλαμβάνει-δυσανάλογα με το αναμενόμενο κέρδος του-μεγάλες υποχρεώσεις-δεσμεύσεις και κινδύνους΄΄ σελ,165. Ένα προδιαγραμμένο σύστημα -Νομικό και νομοθετικό-προς εξαφάνιση κάθε είδους πρωτοβουλίας, αναπτυξιακής και επενδυτικής.Πόσο θλίβεται ο Νεοέλληνας σήμερα, όταν επιβεβαιώνεται ο αρχαίος λόγος και οι ρύσεις των προπατόρων όπως ΄΄Αιδώς Αργείοι–Αρχή άνδρα δείκνυμι–Γη και Ύδωρ–Βίος Αβίωτος–Γαία πυρά μειχθήτω–Εις αύριον τα σπουδαία –Η ταν ή επι τάς–Έπτεα πτερόεντα–Κύκνειον άσμα–Προκρούστειος κλίνη–Το κουτί της Πανδώρας–Κόπρος του Αυγείου–Ιστός της Πηνελόπης–Μέμνησο των Αθηναίων–Κομίζω γλαύκα εις Αθήνας΄΄κλπ.ρύσεις, που προ΄ι΄δεάζουν και σκιτσάρουν και λιθογραφούν και τη σημερινή κατάσταση της πατρίδας. Ο απόηχος της φιλοσοφίας-της παιδείας και της
επιγραμματικότητας των αρχαίων μας ακολουθεί.Εξαιρετικό κεφάλαιο του βιβλίου της αρχέγονης γνώσης και πρακτικής. Ο συγγ, δίνει εξαιρετικό προσανατολισμό-επίσης-στο προγονικό στοιχείο,εικονίζοντας πιστά την σημερινή εξέλιξη και συνάμα υπενθυμίζει και ισχυροποιεί τη θέση του, ότι, το ιστορικό δρώμενο,διαχρονικά, θα πυρπολεί και επαναβεβαιώνει όλο το φάσμα της ιστορικής- γλωσσικής-μυθολογικής και αξιακής ενέργειας και παρουσίας και συνέχειας του τόπου,παρά τα πολλά προβλήματα της χώρας.Συνεχίζει να πιστεύει στον
άνθρωπο,στην αξιοπρέπεια, στην πρωτοβουλία,στη συμμετοχή, στην ατομικότητα που εκφράζεται μέσω οργανωμένης συλλογικότητας, στην ανταγωνιστικότητα,στην ενεργοποίηση του πολίτη, στην αναβάθμιση και στη σταθερότητα των θεσμών,στην αποτελεσματικότητα της εξωστρέφειας των Ελλήνων και στον προσδιοριστικό παράγοντα της συνοχής των ιδεών, όπως απεικονίζονται στις εθνογιορτές μας, της 25ης Μαρτίου και της 28ης Οκτωβρίου, όπου το Ελληνικό θαύμα συνεχίζει να γαλουχεί τους νεότερους. Το βιοποριστικό στοιχείο είναι πάντα στο επίκεντρο του ατόμου και ο συγγ, επιθυμεί να το συσχετίσουμε
ή να το παντρέψουμε με τα υπαρκτικά και τα υποστασιακά στοιχεία του ατόμου,και της ηθικής,και πάντα της πρωτοβουλίας και της συμμετοχής. Στυλιτεύει τον κομματισμό,τις ανύπαρκτες -εσαεί- μεταρυθμίσεις,τις εκλογικές και ατυχείς κονταρομαχίες,τα ψευδεπίγραφα πλεονάσματα της οικονομίας,τους ευγενέστατους πιστωτές μας, τους ασυνάρτητους και αμφοτερόγλωσσους ευρωπαίους φίλους μας, τα καπετανάτα των σημερινών ηγετίσκων,τον υπερχειλίζοντα και βαρύγδουπο πατριωτισμό, στυλιτεύει την απαξίωση και το θάψιμο των αξιών, και φυσικά την παραπληροφόρηση. Γράφει σελ. 332 ΄΄Ο τηλεπαρουσιαστής στο …Παρίσι ή στο Αργοστόλι καλείται να θέτει σε σχετική λειτουργία το μυαλό του πριν την καταπιώνα του ανοίξει !…να επιδεικνύει τουλάχιστον…κομψοέπειαν…σε διαφορετική
περίπτωση αποδεικνύεται κενολόγος και κοπρόστομος΄΄
Γράφει ΄΄Όσοι την πένα πιάνουμε // και γράφουμε δυο λέξεις // πρέπει να αποβάλουμε // λάσπες και τέτοιες έξεις ΄΄ και στη σελ. 333, ΄΄Ο Κώστας τον εξέσχισε // θα κυβερνήσει πάλι //
ο Γιώργος ειν΄ ο νικητής // εφώναζαν οι άλλοι ΄΄
…΄΄Θεώρησαν μόνον αυτοί // πως ζήσανε το δράμα //
κι΄εμείς όλοι τα ΄΄πρόβατα΄΄ // είδαμε άλλο…πράμα ΄΄
Όλο το βιβλίο–εκλεκτοί φίλοι-του εκλεκτού συγγ, Παναγή Ι. Σιμωτά, περνά δια πυρός και σιδήρου όλο το ιστορικό-πολιτιστικό-κοινωνικό και οικονομικό κατατόπι της χώρας
με ευφράδεια γλώσσας και ακριβόλογης διατύπωσης.Τα Λασκαράτειο πνεύμα τον ακολουθεί, το διασκευάζει και πρωτοτυπεί. Η καθημερινότητα διαστέλλεται χρονικά.
Ο Παναγής Ι. Σιμωτάς, ανταποκρίθηκε στο ιερό κάλεσμα της ζωής και της πατρίδας, να κάνει τον άνθρωπο-πολίτη κοινωνό της πολιτικής και οικονομικής αιμοραγίας της χώρας.Πολλές δεκαετίες τώρα, στόχος του είναι και παραμένει,να μη λησμονούμε ποτέ την αξία της γνώσης και της παρέμβασης. Η επιμελημένη σάτυρα της έκφρασής του, οδηγεί το πνεύμα σε καινοτομίες, η πρωτοβουλία σώζει την προσωπικότητα και
οδηγεί σε λύσεις και προφανείς διεξόδους. Γράφει σελ. 348,
΄΄Ευλογημένος ειν΄ αυτός // που σ΄όλη τη ζωή του // τρέφει το πνεύμα του // όπως και το κορμί του //….Ουρανοξύστες πέφτουνε // βουλιάζουνε βαπόρια // όμως εσύ κι η Γνώση σου // ποτέ δε θά΄σθε χώρια ///….Μένει της Γνώσης τ΄αγαθό //
πάντα ως το πιο μεγάλο // στα χρόνια που διαβαίνουμε // ένα μετά το άλλο ΄΄Προσωπικά εκτιμώ, ότι η σημερινή εκδήλωση παρουσίασης του βιβλίου του΄΄ ΠΟΛΙΤΙΚΗ και ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ-με μέτρο και με χιούμορ΄΄, εκτός της δικαίωσή των προβλέψεών του και της οικονομικής του οξυδέρκειας [ ιδιαίτερα] αποτελεί ένα πρόσθετο στοιχείο αφύπνισης και αξιολόγησης όλων των ιστορικών και οικονομικών παραμέτρων και δεδομένων της χώρας,για καλύτερες μέρες,προσωπικής και συνολικής παρουσίας. Το βιβλίο του είναι ένας προμαχώνας συγγραφικής αναδίφησης,ένα κοινωνικό-ψυχικό αποτύπωμα δεκαετιών, ένα επενδυτικό πλεόνασμα ψυχής του συγγ. για τον μέλλοντα οδοιπόρο της ζωής, είναι μια κοπιώδης προσπάθεια αυτοπροστασίας του πολίτη, είναι μια αρθρογραφική και δημοσιογραφική παρουσία,ουσίας και αγάπης για τον μέλλοντα ερευνητή, είναι μια Ελληνογλωσσική πηγή επιγραμμάτων θέλησης-γνώσης και αντίστασης, είναι μια διαχρονική διερώτηση Ελληνικής παιδείας και οντότητας, για την εξέλιξη της ζωής, στη παιδεία, στον πολιτισμό, στη γλώσσα του λαού, που αυτή αποτελεί το πιο πολύτιμο στοιχείο προστασίας της ζωής και της κληρονομιάς μας.Ας θυμηθούμε τις στροφές του ποιητή, ως υποθήκη σε κάθε άτομο της πένας,της μελέτης,της συγγραφής και της δημοσιογραφίας. [ σελ, 334 ]. ΄΄Να διδαχτούν την ηθική // τον σεβασμό της πένας //να μην ακουν εδώ και κει // τι λέει ο καθένας // Να ψάχνουν, να διερευνούν // το θέμα που θα γράψουν // με λάθη και με ψέματα // πρόσωπα να μη βλάψουν // Να γράφουν αμερόληπτα // να μη συκοφαντούνε // και την αλήθεια πάντοτε // να ψάχνουνε να βρούνε ΄΄ Κλείνοντας ας θυμηθούμε και τα λόγια του εκδότη Χρήστου Παπαδάτου ΄΄΄Ο ΄΄Αδιάψευστος Μάρτυς ΄΄προηγείται, γιατί μέσα από τιςαράδες του περνάει η άλλη αίσθηση.Περνάει η αλήθεια, η σκληρή πραγματικότητα,η συμβουλή, η παρότρυνση,η στυλίτευση και ασφαλώς το χιούμορ το πηγαίο, αλλά και πολλές φορές το δηκτικό χιούμορ΄΄Ένα -από καρδιάς- ευχαριστώ για την αθρόα συμμετοχή και παρουσία σας.
Ευχαριστώ για την τιμή της ομιλίας. τον εκλεκτό συγγραφέα Παναγή Ι. Σιμωτά. Για την εξαιρετική φιλοξενία και συμπόρευση στην ιστορική Κοργιαλένειο Βιβλιοθήκη του Αργοστολίου —Σάββατο 18 Μαίου 2019
Κώστας Καρούσος-πρόεδρος Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών.